Navigace

Obsah

Dne 12. září 2013, od 9:00 v hotelu Albatros v Prachaticích pořádali OS Rozkvět zahrady jižních Čech ve spolupráci s partnerem LAG chance in nature a agenturou Channel Crossings workshop na téma FLEXIBILNÍ FORMY PRÁCE - NADSTANDARD ČI ŘEŠENÍ PRO EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ VAŠÍ ORGANIZACE:

 

Jak rozšířit firmu, když nemáte místo pro nové lidi

Pokud změníte styl řízení, finanční efekt se dostaví

I v době krize se může naskytnout příležitost na rozšíření firmy. Jako v případě Karla. Jeho logistická firma o 40 ti zaměstnancích dostala lukrativní nabídku od zahraničního partnera. Jako první ho napadlo, že bude muset firmu rozšířit, najmout další lidi, což by znamenalo přestěhovat se do větších prostor za vyšší nájem. Sídlo firmy vnímal jako strategické a do změny se mu nechtělo. Pak mu ale zavolala jedna zaměstnankyně na „mateřské“ a zajímala se, zda by pro ni neměl práci na částečný úvazek a mezi řečí podotkla, že nejvýhodnější by pro ni bylo pracovat z domu. To ho přivedlo na myšlenku, že dostát zahraniční zakázce jde i bez většího nároku na místo.

Podobnou situaci řešil také Krajský úřad Královéhradeckého kraje. Když se připravoval na stěhování do nově zrekonstruované budovy bývalého pivovaru zjistil, že pro jedno oddělení už nezbylo místo. Řešení se ale našlo. Zaměstnanci dostali nabídku pracovat na dálku. „Počáteční náklady do technického zajištění lidí se vrátily do 10 měsíců. Proto jsme se rozhodli nabídnout práci na dálku i zaměstnancům v jiných odborech. Na konci července pracovalo 40 lidí z domova a postupně budeme jejich počet navyšovat. Uvolněné prostory hodláme pronajmout a snížíme vysoké režijní náklady úřadu“, říká Libor Košťál z Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.

Nepodceňujte řízení při práci na dálku

A také Karel rozšířil firmu pomocí flexibilních forem práce. Někteří kolegové sdíleli jedno pracovní místo v pevně stanovených časech. Matky malých dětí pracovaly převážně z domu a docházely jednou týdně na poradu. Zpočátku to vypadalo skvěle, ale časem si uvědomil, že má poštu plnou nezodpovězených e-mailu od těch, co pracují z domova. Zažíval také pocit ztráty kontroly nad firmou, když se s lidmi nevidí každý den. Odvádějí skutečně zadanou práci? Řešil otázku: Jak je řídit, aby komunikace s nimi a kontrola výsledků nebyla časově náročnější než samotná práce. Pochopil, že řízení práce na dálku na něj klade vyšší nároky a po konzultaci s odborníky změnil stylu řízení. A to nebylo a není úplně snadné, ovšem finanční efekt je nezanedbatelný.

„Pokud jste také v podobné situaci, nenechte si ujít prakticky zaměřený odborný workshop s názvem Flexibilní formy práce – nadstandard či řešení pro efektivní řízení vaší firmy, který je určen všem, (firmy, veřejná správa a neziskové organizace, začínající podnikatelé), které zajímá jak snížit náklady a zachovat kvalitu. Experti na legislativu, komunikační technologie a HR pomohou zájemcům odhalit úskalí ale i výhody pružných forem práce a poradí jak konkrétně postupovat při jejich zavádění“, vysvětluje manažerka projektu FIT FOR FLEXI Bára Zárubová.

Podrobný program workshopu zde.

Pozvánka na akci se objevila také v zářijovém Zpravodaji venkova 2013 zde (str.25).